środa, 2 września 2015

Obiad #1

Cześć! Tym razem coś nowego na moim blogu. Zacznę od tego, że kiedyś nienawidziłam gotować, jednakże zdarzało się, że po prostu musiałam coś przyrządzić. Po jakimś czasie nienawiść zmieniła się w nielubienie. Choć wciąż nie lubię gotować to słysząc "zrób obiad" jestem podekscytowana, a moja wyobraźnia jest pobudzona. Nie chce mi się gotować podstawowych dań (schab, mielone, itd.). Uwielbiam kurczaka, warzywa, ryż i kaszę gryczaną oraz zioła prowansalskie- najczęściej te produkty znajdziecie w mojej kuchni. Moja mama ostatnio poprosiła, abym zrobiła jej dobry i ciepły posiłek po długiej podróży. Od razu miałam w głowie wstępny pomysł, który nieco zmienił się podczas realizowania go. Jestem wobec siebie bardzo krytyczna, gdy gotuję, ale ten posiłek naprawdę wszystkim zasmakował, dlatego chcę się nim podzielić z Wami! Miłego gotowania :)

Składniki:
Pomidory (tyle ile będzie osób jedzących danie)
Zioła prowansalskie
Filet z kurczaka
Przyprawa kebab-gyros
Kostka sera żółtego, np. gouda
Ryż/ lub kasza
Papryka
Olej roślinny

Pamiętaj o dokładnym umyciu warzyw.
Nożem z pomocą łyżki wydłub środek pomidora.

W międzyczasie do gotującej się wody i lekko posolonej włóż woreczek
z ryżem/kaszą.

Środki pomidorów, które wycięliście możecie użyć do "farszu"
dodając kawałki papryki.

Mieszankę kawałków pomidorów i papryki wrzuć na rozgrzaną patelnię, mieszaj by się
nie przypaliło. Jednocześnie do rozgrzanego piekarnika (150 stopni)
włóż pomidory i wyjmij je dopiero, gdy ryż będzie gotowy.

Nie zapomnij o tym, aby filety były umyte!
Pokrój kurczaka w małe kawałki.

Pokrojonego kurczaka dopraw przyprawą, wymieszaj go dokładnie.

Małe kawałki sera włóż na same dno pomidorów, następnie wypełnij je
ryżem/kaszą, na koniec nałóż trochę farszu z pomidorów i papryki oraz większy 
kawałek sera. Na koniec wszystko możesz posypać ziołami.

Kurczaka wrzuć na rozgrzaną patelnię, nie zapomnij wcześniej
polać trochę oleju roślinnego.

Życzę smacznego! :)

6 komentarzy:

  1. przepis jak kazdy inny, jedzenie standardowe nie widze tu niczego wyjatkoweg. 2/10 ;) milego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzyj do gazet czy blogów kulinarnych albo nawet i książek kucharskich, większość przepisów jest standardowych etc. Nie mam na celu pokazania dzieła sztuki, lecz pysznego i szybkiego obiadu. Miłego dnia :)))

      Usuń
  2. Wygląda apetycznie, szkoda, że nie lubię pomidorów :D
    http://hellokitycool-top-model.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym skonsumowala. Hmm może kiedyś wykorzystam ten przepis.
    stylizacje-zyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. musi być pyszne :)

    Mogłabyś poświęcić mi kilka sekund na jeden klik? Byłabym bardzo wdzięczna :)


    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda smakowicie :)
    http://shutupanddancewithus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń